Először is: 24. § (3) Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető - lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni. Az autóbusz, illetőleg a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.
A felvételen látjuk, hogyan viszonyulnak ehhez a szabályhoz a járművezetők. Tudom, hogy senki nem szeret beállni egy nagy hátsó felületű gépjármű után, mert jelentősen lerontja az észlelési, kitekintési lehetőségeket. A KRESZ-t "leszámítva", jelen esetben azért sem védhető ez a kifogás, mert a Szépvölgyi úton - kis túlzással - ilyenkor a gyalogos is gyorsabb, még felfelé is. Persze csak emiatt nem írtam volna, hiszen ez teljesen általános, de ma sikerült megörökíteni egy Taigetosz-pozitív járművezető manőverét: miután kissé behúzódtam középre, pont a hasonló bunkók miatt, intettem a buszvezetőnek, hogy menjen, amit az utánam jövő hős nem bírt megemészteni, és a záróvonal átlépésével, az ellenkező forgalmi sávba átkormányozva autóját kikerült és bevágott a busz elé. Megérte, hiszen 15 méterrel előbb állhatott be a sor végére.