HTML

Day2Day - Mindennapi tekerés

A sisakkamera rögzít mindent, a necces helyzetek pedig megmaradnak okulásul, esetleg bizonyítéknak.

Friss topikok

  • kovácske: ha ki tudod kerülni lassítás közben, akkor nincs gond, kár mérgelődni. mivel a gyalogos 1, puhább ... (2012.02.21. 01:12) Fájó tahóság
  • Perillustris: @Aabroncs: "ha én autóval a fentiek alapján járok el, hány kerékpáros hal meg" Egy sem. (2011.05.02. 21:54) Ki a faszszopó?
  • Alfagumi: Na ezt be is fogom vezetni és akkor nincs vita:-) (2011.05.02. 18:01) Autó a bringaúton
  • Közöd?? (törölt): mi ez a kurvanagy kattogás?? (2009.10.15. 10:13) Majdnem mindenre figyelő
  • Közöd?? (törölt): @suzukiexpert: perszehogy számít, szuzuki hamarabb összetörik mint egy biciglis xD (2009.10.15. 10:12) Se hall, se lát

Linkblog

Fájó tahóság

2008.08.27. 22:54 Perillustris

A ma reggeli eset különösen rosszul érintett. Egy napja írogattunk néhányan pro és kontra az egyik közlekedéssel foglalkozó fórumba, én következetesen kiálltam véleményem mellett, miszerint a gyalogos szent és sérthetetlen, természetesen az ésszerűség határain belül. Ezután korán reggel azt látom, hogy két bicajos majdnem elüt egy gyalogost a szemem láttára.

Az egyikük mögöttem haladt egészen a Dagály előtti részig, ahol én - szokásomhoz híven - visszavettem a tempót 20km/h-ra, hiszen itt erős szokott lenni a forgalom a nyári időszakban, gyerekek rohangálnak össze-vissza. Ahogy vártam, meg is előzött, s ezután éppen a strand bejárata előtt ért utol egy másik bringást, akivel elegánsan "megugrasztották" a gyalogost, aki a fürdőből jött ki. Égett a pofám, robbantam. Mivel nem tudtam melyik csengetett észvesztve lassítás helyett, mindkettőjüknek címeztem az átkokat, hozzátéve, hogy akinek nem inge... 

Megkérdeztem, hogy ezek után jogosan pattognak-e majd, ha ugyanezt játszák el velük az autósok. Mivel éreztem, nagyon jól tudják, hogy hibát követtek el, a hídra érve lecsillapodtam, s normális(abb) hangnemben próbáltam elmagyarázni, hogy egy ilyen akcióval hónapok munkájába rondítanak bele, hiszen az a gyalogos egy darabig nem lesz bringa-párti, sőt azok sem, akiknek elmeséli a történetet.

Mivel lemaradtam, a videó inkább illusztrációként szolgál, bár a lényeg kivehető.

6 komment

Címkék: tahóság kerékpárút, bringa, bicikli, day2day, dagály, sisakkamera, kerékpár, gyalogos,

A bejegyzés trackback címe:

https://day2day.blog.hu/api/trackback/id/tr14919846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_5024 2008.08.29. 17:20:39

hát ez vmi rohadt jó! mmint a blog. tetszik nagyon! így tovább :)

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.08. 11:55:41

Jársz még ezen a blogon?
Történetesen a Dagály előtt én is rendszeresen "lecsengetem" a tisztelt gyalogosokat, ha nem képesek észrevenni, hogy ott a járdán, egy forgalmas kerékpárút is megy...
Szvsz ha nem szólhatok biciklisként, mert gyalogos kóvályog az utamban, akkor gyalogosként sem pofázhatok a járdázó biciklisek miatt. Szerinted ez normális? Szerintem nem.

Perillustris 2011.06.08. 12:01:32

@al kotmány aláiro álamfö: Egy durván elcseszett infrastruktúráról beszélünk. A fenti hely jelentős gyalogosforgalmat bonyolít le strandidőben, ezért a megengedett sebesség töredékére érdemes lassítani.

Véleményem szerint a gyalogos nem "büntethető" egy félreugrasztással vagy csengetéssel a fenti esetben.

Ha azon sétálnak a kocsihoz vagy a buszmegállóba, akkor persze érdemes egyet pöccinteni a csengőn.

Azt a szakaszt járdaként kell kezelni.

Perillustris 2011.06.08. 12:03:56

@al kotmány aláiro álamfö: Amúgy egyelőre leszoktam a videózásról, de ha lesz egy igazán jól használható eszköz, akkor majd megint beindítom a dolgot.

fidesz = házmesterek pártja 2011.06.08. 12:38:52

@Perillustris: nem a keresztirányú forgalomról beszélek, natürlich... ;-)
Hanem arról, amikor a Zsíroseggű család népes tábora a kerékpárutat használja járda helyett.

kovácske 2012.02.21. 01:12:01

ha ki tudod kerülni lassítás közben, akkor nincs gond, kár mérgelődni. mivel a gyalogos 1, puhább a kerékpárnál, 2, az ember természetes létezési módja, nem etikus vele szemben izmozni, akkor sem, ha egy (esetleg rossz) szabály erre "feljogosít". nem mondom, hogy ezt mindig be tudja tartani az ember, mindenkinek vannak rossz napjai, de azért érdemes törekedni rá.
süti beállítások módosítása