HTML

Day2Day - Mindennapi tekerés

A sisakkamera rögzít mindent, a necces helyzetek pedig megmaradnak okulásul, esetleg bizonyítéknak.

Friss topikok

  • kovácske: ha ki tudod kerülni lassítás közben, akkor nincs gond, kár mérgelődni. mivel a gyalogos 1, puhább ... (2012.02.21. 01:12) Fájó tahóság
  • Perillustris: @Aabroncs: "ha én autóval a fentiek alapján járok el, hány kerékpáros hal meg" Egy sem. (2011.05.02. 21:54) Ki a faszszopó?
  • Alfagumi: Na ezt be is fogom vezetni és akkor nincs vita:-) (2011.05.02. 18:01) Autó a bringaúton
  • Közöd?? (törölt): mi ez a kurvanagy kattogás?? (2009.10.15. 10:13) Majdnem mindenre figyelő
  • Közöd?? (törölt): @suzukiexpert: perszehogy számít, szuzuki hamarabb összetörik mint egy biciglis xD (2009.10.15. 10:12) Se hall, se lát

Linkblog

Két kerék VS. két kerék

2008.06.29. 20:03 Perillustris

Igazán elszomorít, hogy erre a bejegyzésre sor kerül, mert - a kerékpárúton motorozókat leszámítva - nincs különösebb bajom a gépi erővel meghajtott kétkerekű járművek vezetőivel, már ami a közlekedést illeti. (Az éjszaka csendjét felverő - autós és motoros - köcsögöket külön kategóriába sorolom.)

Sőt, ahogy észrevettem, van valamiféle láthatatlan kapocs köztünk, hiszen a városi közlekedés során a gyalogosok után mi vagyunk a legsérülékenyebbek.

Bár a közlekedésem során mindig törekszem az előzékenységre, a kétkerekűekre méginkább odafigyelek.

Ezért is érintett igazán érzékenyen az alább belinkelt videón szereplő futár cselekedete, aki az eset után minden mondott, csak azt nem, hogy bocs (bunkó voltam).

2-3 méterrel lemaradva követtem a locsolókocsit, kihasználva a szélárnyék jótékony hatásait, na meg persze azt, hogy az esetlegesen mögöttem haladó, egybites üzemmódban gondolkodó járművezetők lássák, hogy nem miattam nem tudnak gyorsabban menni. Ha nem fékezek, belémegyek, s valószínűleg eltaknyolok.

Az, hogy ijedtemben ráordítottam, nem éppen úri stílusban, megadta a párbeszéd hangulatát. Amikor megkérdeztem, miért nem a locsolókocsi elé ment ki, a szokásos elkenő választ hallottam: "láttalak", "van egy csomó bringás kollégám".

Természetesen nem célom miatta ráhúzni a vizes lepedőt a motoros társadalomra, s bízom benne, hogy ha eljut hozzá és újranézi a történteket, akkor belátja, hogy igazam volt. Mindössze annyi a kérésem, hogy ha már nap mint nap rengeteg bádogdobozban ülő ignorálja jelenlétünket az úton, legalább mi figyeljünk egymásra (ami - mint írtam - egyébként szerencsére eléggé jellemző).

Bónuszként a jobbra kanyarodó, a zöldnél éppen elinduló locsolókocsi anyósüléséről kiordított egy tahó valami olyasmit, hogy "kerékpárút" meg "miért nem", de a nagy zaj miatt nem hallottam, s ezért nem is tudtam értelmezni a fröcsögését, ezért egy szóval kifejezve megkértem, hogy maradjon csendben.

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://day2day.blog.hu/api/trackback/id/tr77919839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Feri · halaszferenc.hu 2008.06.30. 01:02:03

Hát ez csúnyán bevágott eléd! Nem is nézett oda. Örülj h nem történt semmi baj.

szivacs 2008.07.01. 12:47:30

a szelarnyekkal vigyazni kell. bar jelen esetben a motoros siman lathatotttt mindent, azert a bal oldalrol átvágók néha kicentizik a nagyobb jarművek hatuljat (jajdesietekdolgomvanJAJ), téged pedig nem látnak ugye. ez körforgalomban igen könnyen előfordulhat és velem meg is törtent már. azota nagyon megnezem ki mögé allok be.

Közöd?? (törölt) 2009.10.15. 10:05:02

látta a motoros valóban, csak leszarta. mán a motorosok haragját is kivívtátok a gyökérségetekkel? haha
süti beállítások módosítása